Etkinlik Ara
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Nefes Açma Çalışmaları

  1. #1

    Nefes Açma Çalışmaları

    Sponsorlu Bağlantılar

     

     

     

    * Çiçek koklama ( Burundan derin nefes alma )

    * Kolonya, kurabiye, yemek kokusu koklama taklitleri ( Burundan derin nefes alma )

    * Balon şişirme ( Kesik kesik üfleme )

    * Mum üfleme, ateş üfleme ( Uzun süre üfleme )

    * Köpek lehlemesi taklidi ( Ağız açık, kesik kesik ağızdan nefes alıp verme )

    * Koşan sporcu taklidi ( Sık sık nefes alıp verilir )

    * Korkma taklidi ( Yüze korkma ifadesi verilir ve ağızdan keskin bir şekilde bir kere nefes alınır )

    * Hayret etme ( Şaşkın şaşkın hayret edilir ve dışarıya doğru aaa diyerek nefes verilir )

    * Dinlenme ya da rahatlama hareketi ( Kolları yukarıya doğru kaldırırken burundan derin nefes alınır, aşağa indirirken ağızdan nefes verilir )

    * Uzayla ilgili nefes açma çalışması
    öğretmen '' coçuklar gökyüzünde yıldızlar parlıyor üfleyelim uzaga gitsinler. aaaaaaa çok uzağa gittiler içimize çekelim.biraz yakına gelsinler'' der. böylece nefes açma çalışmaları tamamlanır.

    * Etkinliğin Adı :Uçmak isteyen çocuk.
    Amaç :Şarkı öncesi nefes açma ve rahatlama hareketleri ile şarkıya hazırlanabilme.
    Kullanılan Materyal :
    Uygulama :Eğitimci çocuklara bir öykü anlatır. Öykünün içinde rahatlama ve nefes açma çalışmaları vardır. Bu çalışmalar (hareketler) çocukla birlikte yapılır Hep birlikte ayakta halka olunur.
    Siz uçmak isteyen çocuğun öyküsünü hiç duydunuz mu? Şimdi size bu çocuğun öyküsünü anlatmak istiyorum.
    BİLGE, tatlı mı tatlı, akıllı mı akıllı, bir o kadar Da meraklı bir kızmış. Ama en büyük merakı, en büyük isteği neymiş biliyor musunuz? UÇMAK. Gece gündüz,oynarken, uyurken, yolda yürürken hep uçmayı düşlermiş
    Bir gün güzel bir bahar günü Bilge yine gök yüzüne bakıp hayaller kurarken, aklına bir fikir gelmiş. “Neden bir balona binip uçmayı denemiyorum?” diye düşünmüş. Hemen evlerinin altındaki oyuncakçıya gidip birkaç tane balon almış. Büyük bir heyecanla balonları şişirmeye başlamış. Ama o kadar heyecanlıymış ki,balonlarını bir türlü doğru dürüst şişiremiyormuş. Bilge’ye biraz yardım edelim mi? Haydi hep beraber üfleyelim. (Hep beraber üfleme hareketi yapılır) Bir ses duyuyorum,galiba balonlar patlak. Dinleyin, bakın fıss, fıss. (fıss, fıss)
    Bilge kızmış ve balonu yere atmış. O sırada aklına bir şey gelmiş. “Zaten kendi şişirdiğim balonla uçamam ki, bir uçan balon bulmam gerekir.” Diye düşünmüş. Tam bu sırada uzaktan geçen baloncuyu görmüş. Hem de baloncu uçan balonlar satıyormuş. Baloncuya doğru koşmaya başlamış (olduğu yerde koşma hareketi). Baloncu amcanın yanına gelmiş. Ama doğrusu nefes nefese kalmış (kesik kesik nefes alıp verme). Biraz dinlendikten sonra baloncu amcadan tam beş tane balon almış “Artık uçmam için hiçbir engel kalmadı,” diye düşünmüş. Balonları eline almış ve kollarını yukarı doğru uzatmış. Uzatabildiği kadar yukarı uzatmış, ayaklarının üzerinde yükselmiş, yükselmiş (ayakların ucunda yükselerek elleri yukarı doğru uzatma). Ellerini uzattıkça uzatıyormuş; ama gücü kesilmiş ve birden yere doğru eğilmiş (nefes bırakıp, kollar aşağıda, belden eğilme). Tekrar uzanmış (uzanma) eğilmiş (eğilme), uzanmış, uzanmış, uzanmış. Galiba oldu derken,aslında ayaklarını hala yerde olduğunu farketmiş. Bilge, nasıl üzülmüş, size anlatamam. O kadar üzülmüş ki, yanındaki duvarın üzerine oturmuş. Bu işi nasıl yapabileceğini düşünürken yakınlarından geçmekte olan trenin sesi ile kendine gelmiş. Tren çuh, çuh, çuh (çuh, çuh...) sesiyle geçip gitmiş. Trenin arkasından bakarken bahçedeki çiçekleri görmüş. Güzel bir çiçek kokusu insanı her zaman mutlu eder diye düşünmüş. Çiçekleri koklamaya başlamış (derin derin koklama). Ne yazık ki, çiçekler de Bilge’yi mutlu edememiş. Bilge hala mutsuzmuş. Sizce ona ne yapmasını söyleyebiliriz? (çocuklar kendi fikirlerini söyler. Aralarından biri uçak fikrini söylemezse eğitimci bunu hatırlatabilir) Çocuklar, uçağa ne dersiniz? Niye daha önce aklımıza gelmedi. Uçmanın en kolay ve en güzel yolu bu.
    Evet, Bilge de aynı bizim gibi, böyle düşünmüş ve koşarak annesine gitmiş. Olanları anlatınca annesi gülmüş ve ona sıkıca sarılmış (kendi kendine sarılma)
    “Tabi Bilgeciğim, sen uçmayı bu kadar çok istiyorsan babanla konuşup bir şeyler yapabiliriz. Belki ilk gezimize uçakla gideriz. Hem sana gökyüzündeyken göstermek istediğim o kadar çok şey var ki,” demiş. Ve Bilge’ler ilk gezilerine uçakla gitmişler. Bilge gökyüzünde çok mutlu olmuş ve uçmanın gerçekten çok güzel bir şey olduğuna bir kez daha karar vermiş
    NOT: Eğitimci öyküyü anlatırken rahatlama çalışmalarını önce kendisi yaparak model olur. Her çalışma birkaç kez yapılmalıdır. Ancak amacın jimnastik değil, rahatlama ve nefes açma çalışmaları olduğu unutulmamalıdır. Parantez içindeki bilgiler ( hareket ve ses çıkarma) çocuklara uygulatılır.

    * Etkinliğin Adı :Üç Arkadaş (sarı, kırmızı, mavi)
    Amaç : Şarkı söylemeye hazırlanabilme
    Rahatlama ve nefes açma çalışmaları ile düzgün nefes alma ve verme davranışları geliştirme.
    Ara renkleri müzik aracılığı ile öğrenebilme.
    Ritm duygusunu geliştirebilme.
    Kullanılan Materyal : Yarıçapı yaklaşık 30 cm. olan içi jelatin kağıdı ile kaplı, sarı,kırmızı ve mavi renkli üç adet daire.
    Uygulama : Eğitimci sarı,kırmızı ve mavi jelatinle kaplı daireleri 3 çocuğa verir. “Şimdi size bir öykü anlatacağım, siz bu öyküdeki sarı, kırmızı ve maviyi oynayacaksınız” der. Sarı ve kırmızı rolündeki çocuklar yan yana dururlar. Mavi onlara birkaç adım uzakta tek başına durur. Eğitimci öyküyü anlatmaya başlar. Çok soğuk bir kış günü sarı, yolda yürüyormuş. Bu kadar soğuk bir havada dışarı çıkmasının nedeni arkadaşı mavi’nin hasta olmasıymış. Ona geçmiş olsun demeye giderken yolda arkadaşı kırmızıyı görmüş.
    “Merhaba kırmızı,nereye böyle?” demiş. Kırmızı “Mavi’ye gidiyorum. Hsta olduğu için evden çıkamıyormuş” demiş.
    Sarı, “Ben de Mavi’ye gidiyorum, haydi birlikte gidelim” demiş ve sarı ile kırmızı el ele tutuşup Mavi’nin evine doğru yola çıkmışlar. (çocuklara kartonlarının jelatin kısımlarını üst üste çakıştırmaları söylenir) Fakat çevreden onları görenler hayretle bakıyorlarmış, çünkü sarı ile kırmızı bir renk oluşturmuşlar ve gören herkes bu rengi çok beğenmiş. Bu renk hangi renk? (çocuklara soru yöneltilir ve renk hakkında konuşulur) Tekrar yürümeye başlamışlar ve sonunda mavi’nin evine gelmişler. Kapıyı çalmışlar; “zırr, zırr”. (çocukların bu sesi çıkarmaları sağlanır)
    “Hoş geldiniz arkadaşlar, sizi gördüğüme çok sevindim,” demiş Mavi.
    Sarı ile Kırmızı bir ağızdan “Merhaba Mavi, geçmiş olsun,” demiş.
    Mavi, “Teşekkür ederim arkadaşlar ama artık iyileştim. Doktor amca hiçbir şeyim kalmadığını söyledi.” Demiş.
    Sarı, “Öyleyse seni öpebiliriz Maviciğim,” demiş ve Mavi’ye sarılarak onu örmüş (çocuklara mavi ile sarıyı çakıştırmaları söylenir)
    Kırmızı, “Siz öpüşürken ne güzel bir renk oluşuyor. Lütfen bir daha örüşün, bir daha,” diye ısrar etmiş (çocuklara bu rengin hangisi olduğu sorulur)
    Sonra Mavi ile Kırmızı öpüşmüşler.
    Sarı, “Siz öpüşürken de ortaya çok güzel bir renk çıkıyor. Adını biliyorum ama hatırlayamadım, neydi, neydi?” diye düşünmeye başlamış (çocuklar bu renk hangisi?)
    Sarı da sonunda hatırlamış “Evet, mor” diye bağırmış.
    Mavi artık tamamen iyileşmiş ve tüm renkler sizinle (çocuklarla) jimlastik yapmak istiyorlar (hep bereber halka olunur) Aşağıdaki hareketler yapılır:
    -Halkada yavaş yavaş yürüme
    -Parmak ucunda koşma
    -Derin nefes alıp verme
    -Rüzgar sesi çıkarma yanlara sallanma
    -Yan yan yürüme
    -Üfleme
    (Bu hareketler çocukları yormadan yapılır. Amaç jimlastik değil, nefes kapasitesini geliştirmektir)


    Alıntı
    ETKİNLİKLERİM SADECE http://www.anasinifim.net/ SİTESİ İÇİNDİR.
    İZNİM OLMADAN BAŞKA SİTELERDE YAYINLANMASI KESİNLİKLE YASAKTIR.


    OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ
    GÖKÇE ÖKTEM

  2. #2
    Sevinç Turhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nisan.2011
    Nereden
    Manisa :)
    Yaş
    21
    Mesajlar
    1.059

    Cevap: Nefes Açma Çalışmaları

    Uygulamak için sabırsızlanıyorum teşekürler!
    Umut Işığının Altında Yeni Bir Yola Koyulduk!.. İşte Elde Edeceğimiz Bu Başarıya YENİDEN KÜLLERİNDEN DOĞDUK Diyeceğiz!..



    Benim Amacım Konu Açıp Resimli Paylaşım Yaparak Reklam Yapmak Değil
    ------>GERÇEKTEN GÖNÜLDEN VE ORJİNAL HALLERİYLE PAYLAŞMAK<--------

  3. #3

    Cevap: Nefes Açma Çalışmaları

    Sponsorlu Bağlantılar

     

     

     

    Rica ederim keyifle uygulamanı dilerim canım
    ETKİNLİKLERİM SADECE http://www.anasinifim.net/ SİTESİ İÇİNDİR.
    İZNİM OLMADAN BAŞKA SİTELERDE YAYINLANMASI KESİNLİKLE YASAKTIR.


    OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ
    GÖKÇE ÖKTEM

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •